Loading...

Pomoc pojišťovny

LÉČENÍ PO DOPRAVNÍ NEHODĚ: JAK POMŮŽE AUTOPOJIŠTĚNÍ

V případě nehody pojišťovna uhradí škody na vozidlech i na dalším majetku, při úrazu máme všichni z veřejného zdravotního pojištění zajištěnou lékařskou péči, která je svým rozsahem i kvalitou v Česku na špičkové úrovni. Ale pacient, kterému lékaři zachránili život a opouští traumacentrum, má většinou ještě daleko k tomu, aby se mohl vrátit k dřívějšímu způsobu života.

Jedinou cestu k tomu představuje kvalitní a včasná následná poúrazová péče. Ta musí být také přiměřeně intenzivní. Zdravotní pojišťovny však mají stanoveny limity například na počet procedur, které může pacient denně absolvovat. Cokoli dalšího je nadstandard. Rehabilitační a lázeňská zařízení jej sice umějí rovněž poskytnout, nadstandardní služby ale mohou být pro člověka po úrazu, dočasně závislého na nemocenských dávkách, nedostupné.

Generali je první pojišťovnou, která na českém trhu začala nabízet připojištění poúrazové péče. Je unikátní i v evropském měřítku.

Co se může stát (a jak)

Pro představu, jaká bude úloha pojišťovny v zajištění kvalitní, včasné a přiměřeně intenzivní poúrazové péče, může posloužit modelový příklad.

Muž, ročník 1980, byl účastníkem vážné dopravní nehody jako řidič pojištěného vozu. Měl sjednáno povinné ručení a připojištění následné poúrazové péče od Generali. Utrpěl těžké zranění, a to mnohočetné zlomeniny dlouhých kostí, devastující poranění obličeje a vnitřní krvácení. Vrtulník záchranné služby jej přepravil do krajské nemocnice, kde byl hospitalizován na traumacentru.

Co případ, to osobní asistent

Jeho manželka byla od této chvíle v intenzivním kontaktu s asistenční službou pojišťovny. Nejprve prostřednictvím call centra, později ji osobní asistent případu informoval o zdravotním stavu jejího muže a veškerých dalších krocích. Následovaly operace nohy a břicha plus operační rekonstrukce lícní kosti. U ní manažer zajistil druhý lékařský názor odborníků z oblasti obličejové chirurgie a plastické chirurgie.

Po 20 dnech hospitalizace na traumacentru začala postupná rehabilitace. Osobní asistent případu po dohodě s klientem i jeho manželkou domluvil konkrétní podmínky optimální léčby a možnosti termínu nástupu do specializovaného zařízení. Zajistil také převoz z nemocnice.

Ještě intenzivnější péče

Oproti běžným klientům měl klient Generali k dispozici nadstandardní pokoj a zvýšený počet fyzioterapeutických výkonů. Byla mu poskytnuta také psychologická pomoc, která mu pomohla překonat stres z poznání, že bude mít trvalé jizvy na tváři a po delší dobu nebude schopen věnovat se svému oblíbenému lyžování. Ze strany rehabilitační kliniky byly podávány týdně zprávy klientovi i jeho manželce.

Konzultace s plastickým chirurgem

Osobní asistent případu následně po konzultaci s ošetřujícím lékařem ze specializovaného pracoviště připravil i konzultaci s plastickým chirurgem kliniky k estetickému dořešení jizev v obličeji.

Před koncem plánovaného pobytu ošetřující lékař kliniky doporučil prodloužení pobytu o jeden týden s tím, že s klientem bude ubytována i jeho manželka, která se zároveň naučí, jak pomáhat s rehabilitací po propuštění domů. Po dohodě s pojišťovnou bylo prodloužení s účastí rodinného příslušníka schváleno.

Sociálně právní konzultace

V průběhu hospitalizace ještě osobní asistent případu řešil požadavek na pomoc v podobě sociálně právní asistence k možnostem a nárocích na sociální dávky a možnostech změny zaměstnání, tak aby to odpovídalo klientově budoucí zdravotní schopnosti.

Po čtyřech týdnech hospitalizace s intenzivní cílenou rehabilitací byl stav klienta vhodný k ambulantní formě léčby. Byl předán do fyzioterapeutického centra k třítýdenní ambulantní léčbě.

Pomoc také pro duši

Klient se stále nemohl smířit s tím, že již nebude tak pohyblivý jako dřív, a proto osobní asistent domluvil další intervenci psychiatra k akutní psychologické pomoci.

Po pěti týdnech klient podstoupil bezplatně zákrok estetické chirurgie k vylepšení poúrazových jizev na tváři. Celkové náklady, které pojišťovna za klientovu intenzivní léčbu uhradila, dosáhly 230 000 korun.

Pojištění poúrazové péče lze přitom od letošního dubna sjednat u Generali jako volitelné připojištění k  povinnému pojištění i havarijnímu pojištění vozidla již od 300 Kč ročně. Více informací přinášíme zde.

(red)

Zobrazit více...
Tento web používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Pokud své nastavení cookies nezměníte, chápeme to jako souhlas s jejich užíváním. Další informace