Loading...

Daniel jel na motorce do práce. Život mu navždy změnila srážka se srnou


Srážka s divokým zvířetem. Na silnicích se jich odehrají desítky denně, takže je bereme jako drobné neštěstí, které se stává, ale pro posádku auta obvykle nekončí nějak tragicky. Jenže to tak není vždy. Za posledních pět let tyto nehody stály život 11 lidí a přes pět set se jich zranilo. Řada velmi vážně.


Divoká prasata, srnčí zvěř či zajíci jsou příčinou čtvrtého nejčastějšího typu dopravních nehod v Česku. Že takové setkání na silnici nemusí na straně řidiče dopadnout jen poničeným autem, dokazuje příběh Daniela L. Před třemi roky vyjel na motorce v půl sedmé ráno do vlastní firmy na výrobu lešení, kde měl být o necelou hodinu později. Když se jeho kolegové v devět hodin začali shánět, kde šéf je, Dan ještě pořád ležel v lese vedle silnice v bezvědomí a s poraněnou páteří. O půlhodinu později ho našla jeho přítelkyně, která zavolala záchrannou službu. Poblíž nehody pak policie našla sraženou srnu.

Náklady na návrat do života stály přes 1,5 milionu

Daniel přežil, ale jeho návrat do života trval více než rok. Ztratil totiž téměř veškerý cit ve spodní části těla a dnes se může pohybovat jen na vozíku. „Měl jsem výhodu v tom, že jsem byl díky firmě finančně zabezpečený, takže jsem si následnou péči mohl dovolit hradit ze svého. Po třech operacích v nemocnici jsem absolvoval více než půlroční rehabilitaci nejdřív v Česku a potom i v Rakousku. Stálo mě to něco přes jeden a půl milionu korun,“ připouští Daniel.

Podobné možnosti ale bohužel nemá každý, komu se něco takového přihodí. Řešením tak může být pojištění poúrazové péče, které poskytuje pomoc v hodnotě až půl milionu korun. U Generali si ho lze za méně než korunu denně sjednat jako volitelné připojištění k povinnému ručení i havarijnímu pojištění. Připojištění pak kryje pomoc při řešení skutečně těžkých následků dopravní nehody, kdy dojde například k poranění mozku, míchy nebo páteře, amputaci končetiny, těžkým popáleninám nebo komplikovaným zlomeninám například pánve nebo kolenního kloubu.

Motorista nebo další členové posádky pak mohou v takovém případě v rámci léčby využít například rozšířenou rehabilitační léčbu, zajištění léčby v lázeňském zařízení, které nehradí pojišťovna, konzultaci nezávislého lékaře nebo ošetření plastickým chirurgem nad rámec státního veřejného pojištění.

Co dělat po srážce se zvěří

  • Zapněte výstražná světla, a pokud to dovolí situace, ihned postavte na silnici varovný trojúhelník. Zvěř ze silnice neodklízejte. Může vás zranit.
  • Pokud došlo ke zranění, volejte 155. Jakmile to půjde, kontaktujte policii na lince 158. Ta vyrozumí správce příslušné honitby, který přijede a o zvěř se postará.
  • Kontaktujte asistenční linku pojišťovny. Když tomu nebude nic bránit, následky srážky pro pojišťovnu vyfoťte nebo pořiďte video.
  • Zraněnou zvěř ze silnice sami neodklízejte, protože může způsobit zranění pro změnu ona vám.
  • V žádném případě není možné si sraženou zvěř ponechat. Právo s ní manipulovat mají myslivci. Ponechání si zvířete by z pohledu zákona mohlo být hodnoceno jako pytláctví.

V ideálním světě potřeba takových služeb neexistuje, ale život karty často rozdává jinak. Co tedy dělat, když už se vám zvíře rozhodne vkročit do silnice? Když už to nejde jinak a je jasné, že střetu se nedá vyhnout je lepší zvolit čelní náraz, na který je automobil z pohledu zajištění posádky nejlépe konstruovaný. Chybou, která obvykle způsobí ztráty životů a těžké zranění je manévr, který řidič nezvládne a srazí se s jiným autem, případně vyjede mimo silnici a nabourá do stromu.

Nejčastěji ke srážce se zvěří dochází v měsících duben a říjen.

Podobné články

Tento web používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Pokud své nastavení cookies nezměníte, chápeme to jako souhlas s jejich užíváním. Další informace